SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«

Hurtigt i gang med Standbyholdet

Hvem er Standbyholdet?

Vi er en lille forening der hvert år træder sammen om at stille festivalens bedste hold af lidt under 200 frivillige. Vi har rødder i hjemmeværnet og støtter med vores forening det frivillige arbejde blandt hjemmeværnsfolk. Du behøver ikke være medlem af hjemmeværnet for at deltage med os. Det betyder bare at vi har en masse ressourcestærke folk på vores hold.

Standbyholdet har været aktiv på Roskilde Festivalen siden 2004. Vi fungerer som festivalens ressource team, der træder til med mandskab når festivalen har en opgave de skal ha’ løst uden for planlægningen, eller de andre foreninger mangler folk p.g.a sygdom, udeblivelse etc.

Du kan læse mere om Standbyholdet her.

Hvad tilbyder i?

  • Medarbejderarmbånd (standard billet) til Roskilde Festivalen.
  • Interessante og anderledes arbejdsopgaver.
  • Et lækkert let måltid mens du er på vagt.
  • Adgang til vores eget campingområde.
  • En fed festival oplevelse under ordnede forhold.

Du får som vagt på Standbyholdet mulighed for, mod et lille gebyr, at sætte dit telt op på vores fælleslejr, der ligger i forbindelse med MC-camp på et aflukket og relativt fredeligt  område små 500 meter fra festivalpladsen.

I lejren har vi et fællestelt med borde/bænke, en badevogn med varmt vand, adgang til køleskab, mikrobølgeovn og køb af vand/sodavand. Igen i år er det vores plan, hvis ellers vejret inviterer til det, at stille en stor svømmepøl op til brug for vores lejrbeboere.

Har i stadig plads?

Farvebjælken i øverste højre hjørne giver et hurtigt overblik over hvor mange ledige pladser vi endnu har tilbage. Du kan se den aktuelle status og læse mere om hvad farverne står for, på denne side.

Hvad skal jeg lave?

Du skal arbejde fire vagtskift á 8½ times varighed. Som medlem af festivalens ressourceteam vil dit arbejdsområde variere alt efter festivalens aktuelle behov. Vi er ofte med til at åbne campingområderne ved festivalens begyndelse og senere på ugen, når musikken starter, at åbne festivalpladsen.

Du har mulighed for at påvirke hvilke dage/tider du skal på vagt og hvem du vil på vagt sammen med. Giv os blot besked herom i god tid inden den 1. juni, hvor vi går i gang med vagtplanlægningen, og vi vil gøre hvad vi kan for at møde dine ønsker.

Hvordan kommer jeg i gang?

Klik her. Hvis det er første gang du er her skal du lige forbi vores forum og oprette en konto først. Herefter kan du logge ind og klikke på”Ansøg” knappen øverst på siden som bringer dig videre til vores ansøgningssystem som trin for trin vil guide dig frem til din plads på holdet. Vi har også lavet en detaljeret vejledning som du evt. kan udskrive og følge undervejs.

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Vi forventer af dig er du er moden, stabil, ansvarsbevidst og villig til give en ekstra hånd hvis det måtte vise sig nødvendigt. Er du under 21 år skal du yderligere igennem et individuelt telefoninterview.

Vi opkræver 750 kr. i depositum fra førstegangs deltagere og du skal undervejs i  ansøgningsprocessen udskrive og indsende din ansættelseskontrakt til os elektronisk eller med postvæsenet.

Endelig skal du gennemføre Roskilde Festivalens sikkerhedskursus inden din første vagt.

Du kan læse flere detaljer her.

Jeg har et spørgsmål ..

Vi har samlet svar til en række typiske spørgsmål på denne side. Derudover kan du i menuerne til venstre på siden finde vejledninger og oplysninger om stort set alt hvad du har brug for at vide.

Hvis du ikke kan finde svar på dine spørgsmål er du også mere end velkommen til at ringe os op.  Klik her for at læse mere om vores vagttelefon og tilmeldingshotline.

 


Website Uptime Monitoring By ServiceUptime.com
Copyright © 2007, 2017 Standbyholdet (www.standbyholdet.dk | www.festivaljob.dk | www.roskildefrivillig.dk)