En nem og brugbar BBCode editor

Her kan du stille spørgsmål, og forhåbentlig også få svar på alt vedrørende vores website.
Forumregler
Du skal være registreret som bruger for at kunne skrive indlæg her.

En nem og brugbar BBCode editor

Indlægaf Bille » 08 apr 2011, 03:49

Jeg fandt denne lille perle på nettet der, sammen med de fleste boards (dette inklusive), gør det MEGET nemmere at opsætte større indlæg i et WYSIWYG miljø (What You See Is What You Get); altså et miljø hvor man ser hvad man laver uden at skulle "programmere" sig til det hele.

Der er tale om et Windows program kaldet BBCodeEditor som du kører ved siden af dit browser vindue. Når du skal forfatte eller redigere indlæg, kopierer du blot den genererede BBCode tekst frem og tilbage mellem vinduerne. Hvis du bruger Chrome har det sågar noget funktionalitet der tillader dig at afslutte din redigering i browseren, direkte fra programmet.

Der er nogen helt åbenlyse mangler og fejl i programmet, bl.a. hvis man redigerer links og URL's, men hvis bare man har brug for hjælp til opsætning af lister og typografi, er dette værktøj stort set perfekt. Yderligere ser det ud til, at projektet stadig er i live, så man kan med god chance påregne yderligere versioner i fremtiden.

Filen, som kan downloades her ..



... er scannet for virus og spyware (se rapport) og fylder lige under en megabyte.

Den oprindelige hjemmeside, hvorfra jeg har downloadet filen, kan findes her, men Bemærk ! Jeg giver ingen garantier for hvad dette site lader dig downloade i fremtiden. Jeg har kun virus/spyware testet den version som jeg har hentet ned, så brug det direkte download link herover hvis du vil være sikker.

God fornøjelse.


Billede
Billede
Brugeravatar
Bille (55)
Thomas Kraft
Webmaster
Webmaster
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 26 jul 2007, 20:48
Geografisk sted: Høje-Taastrup
Highscores: 13

2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023

Tilbage til Hjælp til Websitet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron